maandag 17 september 2007

Nominatie 1 - Buzzcapture

Buzzcapture monitort en onderzoekt alle plaatsen op het internet waar mensen hun mening geven. Het doel is bedrijven en organisaties inzicht te bieden in discussies die over hun producten, merken of hun markt plaatsvinden.

Buzz-research is een totaal nieuwe manier van onderzoek. Traditionele onderzoek bureau’s werken met focusgroepen, vragenlijsten, etc. Buzzcapture analyseert ongefilterde meningen die op het internet te vinden zijn.

Meer informatie: www.buzzcapture.nl

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoe snel kan een goed onderzoek plaatsvinden?

Anoniem zei

Hangt een beetje af wat de definitie van 'goed' onderzoek is. Bij lopende onderzoeken kan binnen enkele dagen een nieuw rapport geleverd worden. Uit de praktijk blijkt dat bedrijven veelal behoefte hebben aan rapportage per kwartaal. Sommige kwantitatieve data zoals de hoeveelheid van discussies over een product of merk kan per dag geleverd worden.